Pótköltségvetésre lehet szükség
2011 // Dec // 10 // MTI
Németországban előfordulhat, hogy új költségvetést kell készíteni a december elején elfogadott 2012-es büdzsé helyett, ha az uniós csúcson sikerül elfogadtatni az Európai Stabilitási Mechanizmus (ESM) előrehozott beindítására vonatkozó német-francia javaslatot.
A csütörtök este kezdődő tanácskozáson Berlin és Párizs azt kívánja elérni, hogy a segítségre szoruló euróövezeti tagok támogatására 500 milliárd eurót megmozgatni képes ESM-et az eredetileg tervezettnél egy évvel hamarabb, 2012 közepén indítsák be. Németország az ESM-re összesen 21,5 milliárd eurót fordít. A rendszer működésének első évében 4,3 milliárd eurót kell befizetni, ezt azonban nem ütemezték be a 2012-es költségvetésbe, amely összesen 306 milliárd eurós kiadással és 26 milliárdos hiánnyal számolt – írta a Süddeutsche Zeitung csütörtökön.
A bankrendszer stabilizálása is kiadásokkal járhat. Csütörtöki lapok szerint a pénzügyi tárca arra készül, hogy feléleszti a közpénzből működő bankmentő alapot (Soffin), amely a 2008-ban elmélyült világgazdasági válság első szakaszában megtámogatta egyebek között a Commerzbankot, a második legnagyobb német pénzintézetet. A társaság hitelminősítői besorolását szerdán a Standard & Poors több más bank, például a Deutsche Bank – az ágazat legnagyobb szereplőjének – besorolásával együtt a leminősítés lehetőségére utaló felülvizsgálat alá vette, az Európai Bankhatóság (EBA) pedig várhatóan tőkepótlásra kötelezi a Helaba és a NordLB tartományi bankokat.
A pénzügyi tárca előterjesztése a Soffin felélesztéséről december közepén kerülhet a kormány elé. A legnagyobb változás a 2008-2009-es időszakhoz képest, hogy a berlini vezetés az amerikai és a brit példát kívánja követni, vagyis a pénzintézetek nem önkéntes alapon kérhetnek majd segítséget, hanem kötelező lesz elfogadni a Soffin tőkéjét, ha a mutatók nem felelnek meg a nemzetközi szabványoknak.
(MTI)
Szavazás
Afganisztán
Albánia
Algéria
Amerikai Egyesült Államok
Andorra
Angola
Antigua és Barbuda
Argentína
Ausztrália
Ausztria
Azerbajdzsán
Bahama-szigetek
Bahrein
Banglades
Barbados
Belgium
Belize
Benin
Bhután
Bissau-Guinea
Bolívia
Bosznia-Hercegovina
Botswana
Brazília
Brunei
Bulgária
Burkina Faso
Burundi
Chile
Ciprus
Comore-szigetek
Costa Rica
Csád
Csehország
Dánia
Dél-Afrikai Köztársaság
Dél-Korea
Dominikai Közösség
Dominikai Köztársaság
Dzsibuti
Ecuador
Egyenlítői Guinea
Egyesült Arab Emirátusok
Egyiptom
Elefántcsontpart
El Salvador
Eritrea
Észak-Korea
Észtország
Etiópia
Fehéroroszország
Fidzsi-szigetek
Finnország
Franciaország
Fülöp-szigetek
Gabon
Gambia
Ghána
Görögország
Grenada
Grúzia
Guatemala
Guinea
Guyana
Haiti
Hollandia
Honduras
Hongkong
Horvátország
India
Indonézia
Irak
Irán
Írország
Izland
Izrael
Jamaica
Japán
Jemen
Jordánia
Kambodzsa
Kamerun
Kanada
Katar
Kazahsztán
Kelet-Timor
Kenya
Kína
Kirgizisztán
Kiribati
Kolumbia
Kongó
Kongói Dem. Köztársaság
Közép-Afrikai Köztársaság
Kuba
Kuvait
Laosz
Lengyelország
Lesotho
Lettország
Libanon
Libéria
Líbia
Liechtenstein
Litvánia
Luxemburg
Macedónia
Madagaszkár
Magyarország
Malajzia
Malawi
Maldív-szigetek
Mali
Málta
Marokkó
Marshall-szigetek
Mauritánia
Mauritius
Mexikó
Mianmar
Mikronézia
Moldova
Monaco
Mongólia
Montenegró
Mozambik
Nagy-Britannia
Namíbia
Nauru
Németország
Nepál
Nicaragua
Niger
Nigéria
Norvégia
Nyugat-Szamoa
Olaszország
Omán
Örményország
Oroszország
Pakisztán
Palesztina
Panama
Pápua Új-Guinea
Paraguay
Peru
Portugália
Románia
Ruanda
Saint Kitts és Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent és a Grenadine
Salamon-szigetek
San Marino
Săo Tomé és Príncipe
Seychelle-szigetek
Sierra Leone
Spanyolország
Srí Lanka
Suriname
Svájc
Svédország
Szaúd-Arábia
Szenegál
Szerbia
Szingapúr
Szíria
Szlovákia
Szlovénia
Szomália
Szudán
Szváziföld
Tádzsikisztán
Tajvan
Tanzánia
Thaiföld
Togo
Tonga
Törökország
Trinidad és Tobago
Tunézia
Türkmenisztán
Tuvalu
Uganda
Új-Zéland
Ukrajna
Uruguay
Üzbegisztán
Vanuatu
Venezuela
Vietnam
Zaire
Zambia
Zimbabwe
Zöld-foki Köztársaság

